Behöver du hjälp
med köpet?

08-400 23 600

mån-fre
11:00-16:00

Vilka är emusic.se och varför ska jag handla här?
emusic.se grundades 2003 och har sedan dess vuxit till ett av de största återförsäljarna i Sverige för musikteknisk utrustning. Vi försöker alltid vara prisledande i alla de segment vi arbetar inom, utan att tumma på så väl support, som på snabba leveranser och kunnande. Hos oss finns alltid det hetaste och nyaste inom studio, DJ, gitarr, PA etc. Vi önskar dig varmt välkommen till Sveriges musikaffär - på nätet.

Ägs emusic.se av någon stor kedja eller distributör i branschen?
Nej, vi på emusic.se är väldigt stolta över att vara en helt oberoende återförsäljare, till skillnad från de flesta andra större aktörerna i Sverige i samma bransch. Detta ger oss möjligheten att jobba med de produkterna som vi känner allra starkast för, och slipper ta in mindre bra märken och produkter bara för att vi måste.

Jag söker efter en produkt som inte finns på emusic.se. Finns det möjlighet för er att beställa in den?
Ja, vi på emusic.se försöker ha ett så stort och brett sortiment som möjligt. Det kan dock finnas märken och produkter som av någon anledning inte finns representerade för stunden. Vi vill i dessa fall gärna höra det av er så vi kan ändra på det i framtiden. Ring eller maila oss gärna så kan vi kolla upp om det är en produkt vi kan ta hem snabbt.

Vissa produkter har betäckningen Education/Academic, vad betyder det?
Produkter som innehåller "Academic" eller "Education" säljs till skolor, kommuner, institutioner och i många fall även till studenter och lärare. Vid beställningar av dessa produkter kommer vi att behöva en rekvisition eller en referens från den berörda skolan/instutitionen. Licensen blir sedan kopplade till beställaren vilket gör att vidareförsäljning ej kommer kunna vara möjlig.

Kan man lägga en order på emusic.se och sedan komma och hämta den hos er i Täby?
Ja, det är absolut möjligt att komma och hämta en produkt hos oss i Täby. I dessa fall måste dock kunden höra av sig till oss efter det att beställningen är gjord för att meddela att produkten ska hämtas.

Har ni olika regler för returer beroende på om man handlar en produkt i en fysisk butik eller online?
Nej, vi har samma regler gällande returer vare sig man handlar i butik eller på nätet. Den ångerrätt som gäller för privatpersoner gäller även för företagskunder.